תפריט ניווט באתר


ספינינג בייביז

קטגוריות:
ספינינג בייביז

אז בואו נדבר על תינוקות שמגיל מאד צעיר עושים ספינינג… בעצם המטרה היא להקנות הרגלים של ספורט מגיל צע…… נראה לכם ?? מעניין אם האמנתם לי לרגע. בואו תבינו למה מתכוונים בספינינג בייביז וספין אוף – לא מדובר על אופניים.

מה זה ספינינג בייביז

ספינינג= רוטציה של התינוק.
הגישה מאמינה באיזון הגוף לפני כוח כאשר כוח זה בעצם אמצעים רפואיים. ספינינג בייביז באה לתמוך בפיזיולוגיה. נלמד קודם איפה נמצא התינוק, כדי לעשות לו עוד מקום לפני שנוסיף כוח/ התערבויות בלידה.

לפי הגישה הזו, זה לא משנה מאיפה התינוק נכנס לאגן אלא האם הוא מספיק מכופף. תינוק יקח את המקום שנותנים לו ואם אין לו מקום, הלידה לא תתפתח ויתחילו ללחוץ עם אמצעים חיצוניים של כוח.

השאלה שמנחה את הגישה היא: איפה נמצא התינוק? איזון, כוח משיכה ותנועתיות הם שלושת העקרונות של ספינינג בייביז.

איזון- מה הכוונה ?

אז בגישה זו אנחנו מדברים על איזון של 3 דברים:

  • שרירים– רצפת האגן שלנו מורכבת בשרירים ויש לנו שריר גדול בשם פסואס שמחובר מהגב אל תוך האגן. שריר פסואס לא מאוזן יכול להשפיע על מבנה הרחם.
  • רצועות– הרצועות הולכות מעצם לעצם ותפקידם לתמוך. 3 רצועות עיקריות של הרחם: רצועות רוחביות, רצועות עגולות ורצועות uterosacral.
  • פאשיה– רקמת חיבור שעוטפת כל דבר בגוף שלנו (איברים, עצמות, רצועות, שרירים…) ויש לה רשת תקשורת משלה, היא מעוצבבת.

ישנם תרגילים שפותחו לאישה בהריון שככל שתקפיד לעשות אותם, הגוף יהיה מאוזן יותר, ההריון יהיה מלווה בפחות תופעות לוואי, יאפשר לתינוק להכנס לתעלת הלידה בצורה מיטבית והוא יעשה את דרכו החוצה בצורה חלקה יותר.

אוקיי אני מעוניינת, איך ומתי אני מתרגלת ?

את התרגילים מומלץ לעשות משבוע 20 להריון אם אין קונטראינדיקציה (מומלץ לבדוק את זה עם רופא).
ככל שנוסיף נוחות בהריון, נצטרך פחות איזון בלידה. יש תרגילים שמומלץ לעשות אותם באופן יומיומי, אותם אפשר להוריד בסכום סימלי דרך האתר של ספינינג בייביז. תרגילים כמו כריעה גבוהה, מתיחה לשריר התאומים, לאנג׳, מתיחת שוקיים, הליכות…

הרבה נשים מכירות את התרגול הזה לתינוקות שהם עכוז. אז אני פה כדי להגיד שאלו תרגילים שמצבעים בלי קשר לתינוק שהוא עכוז ולא, אם התינוק שלך כבר עם הראש למטה, עדיין ומומלץ שתתרגלי! מי שיש לה תינוק במצג עכוז אחרי שבוע 30-32, מומלץ לה לבצע את פרוטוקול עכוז שאומר לעשות את התרגילים האלה באופן אינטנסיבי יותר (וכדאי לך להתייעץ עם מישהי שעברה את ההכשה של ספינינג בייביז).

ספינינג בייביז במהלך הלידה-

מומלץ לעשות את הרגילים האלה גם כאשר יש כבר צירים, זה רק יוסף לגוף שלך איזון ולתינוק שלך מקום כדי שיתקדם בצורה מיטבית ביותר עבורו.

שלושת האחיות

שלושת האחריות הם 3 תרגילים שמבוצעים בזמן הריון ובלידה עצמה.

  • באם ג׳יגל/ תרגיל הריבוזו – מאזנים בעיקר את הפאשיה של האגן. תרגילים מאד מרגיעים, מפחית מתח, חרדה ומקטין אי נוחות.
    תרגיל הריבוזו– בעמידת שש, המלווה שם ריבוזו על הבטן, אומדת מעליך ועושה תנועות קטנות של גלגלי רכבת עם הידיים.
    מתי עושים אותו ? פעם ביומיים, למשך 3 דקות.
    בזמן לידה- בין צירים.
    באם ג'יגל– שוכבים על הצד והמלווה עושה לך את הפעולה.
    מתי ? כל יום למשך 5 דק' בכל צד או יותר עד לשחרור הרקמות.

קונטראינדיקציה- לא בשליש הראשון, לא אם יש דימום, אם האישה לא רוצה או שהיא בהחלמה של מפרק הירך.

  • היפוך לפנים– מאריך ומאזן את הרצועות. עושים אותו פעם ביום ואפשר לעשות אותו לבד.
    בזמן לידה- למשך 3 צירים.

קונטראינדיקציה: לחץ דם גבוה, סיכון לשבץ, גלאקומה, פציעת ראש טרייה, אחרי האוכל.

  • סייד-ליין/ שחרור בשכיבה על הצד- מאריך ומרכך את רצפת האגן, נותן איזון לשרירי רצפת אגן, עמוד השדרה, משחרר את הסקרום, מרכך ופותח את החלק התחתון של הרחם והצוואר.

מתי ? פעם בשבוע, 5 גק' בכל צד עם סטופר.
בזמן לידה- במשך ובין 3 צירים ברצף.

קונטראינדיקציה: סימפיזיוליזיס.

הסבר בוידאו של התרגילים ניתן למצוא כאן.

ועוד כמה דגשים

לאורח חיים שלנו יש השפעה על המקום שיש לתינוק. ללכת על עקבים, לדבר עם הטלפון שיד אחת מורמת או העורף נוטה, לשבת רגל על רגל או בצורה עקומה, ישיבה מרובה, חוסר בנוזלים, שינה לא טובה…כל אלא מפרים את האיזון שיש לגוף.

ועוד כמה משפטי מפתח:

  • התקדמות הלידה לא מוגדרת בפתיחה
  • הסתובבות של התינוק היא התקדמות
  • לא הכל צריך להיות מדוד בזמן. כל אחת והזמן שלה
  • ככל שנתרגל בהריון, זה יוסיף נוחות בלידה
  • תפקיד התינוק הוא להסתובב ושל האמא להפתח.

לסיכום

יש כמוני נשים שעברו הכשרה ספציפית כדי ללמד את התרגילים האלה. חשוב לבצע אותם כמו שצריך ולשים לב להוראות ולדקויות שלהם. במידה ואת צריכה הכוונה, אפשר לקבוע פגישה בה אנחנו נתמקד בתרגילים ובהדרכה שלהם אותך ואת המלווה שלך.

תגיות:

בואי נדבר

נא להקליד שם תקין

נא להקליד מס׳ טלפון תקין

תתקשרי אליי!

צור קשר
יש לך שאלות נוספות? רוצה לקבוע פגישה ? את מוזמנת ליצור איתי קשר. הטלפון שלי: 054-4521285 המייל שלי: dafinqua@hotmail.com
השאירי פרטים

ואני אחזור אלייך